עדכון חשוב – ראשי שדולת העצמאיים בכנסת חתמו על הצעות החוק שיזמה הלשכה לתיקון אפליית העצמאיים
חברות וחברים יקרים, משפחת יועצי המס
אנחנו גאים ושמחים מאוד לבשר לכם שעם כינונה של הכנסת העשרים העברנו לראשי שדולת העצמאיים בכנסת, חברי הכנסת מרב מיכאלי, גילה גמליאל, הרב משה גפני – שנכנס לכהונת יו"ר וועדת הכספים!  ועפר שלח חבילת חקיקה שמטפלת בהפקרותם המתמשכת של העובדים העצמאים והעסקים הקטנים. 
זוהי לא פחות מתחילתה של מהפכה בזכויות העצמאים והעסקים הקטנים שמהווים מנוע הצמיחה של המשק הישראלי.
לשמחתנו הרבה, לאחר שהצגנו בפניהם את החקיקה המוצעת - ראשי השדולה, ששמו את המאבק הצודק למען העצמאיות והעצמאים בראש מעייניהם, סמכו את ידם על החקיקה המוצעת על ידנו חתמו עליה , והם יגישו אותה במושב הקרוב של הכנסת.
אנחנו מציעים שלוש הצעות פשוטות, קלות ליישום ולהערכתנו בעלות תקציבית סבירה שמקיפות את זכויותיהם וחובותיהם הסוציאליות והפנסיוניות של העצמאים ובעלי העסקים הקטנים:
  1. מודל העסקה עצמית – הוצאת תלוש שכר עצמי ע"י העצמאית, שיאפשר השוואת הזכויות הסוציאליות וההפרשות הפקדות  הסוציאליות לגמל, פנסיה, השתלמות ופיצויים ( כן גם לעצמאיים מגיעים פיצויים שחלקם פטור ממס במשיכה, בדיוק כמו השכירים)  – אנחנו מבקשים לתקן את פקודת מס הכנסה כך שעובד עצמאי יוכל להכיר בהוצאת תלוש שכר עצמי, במהלך פשוט זה יוכלו העצמאי להשוות ובכך להגדיל  את שיעורי ( אחוזי ) ההפרשות הסוציאליות ואת התקרות המותרות להפקדות הסוציאליות ( פי 2 ) וכן להשוות את זכויותיהם מבחינת דמי לידה, מילואים, אבטלה ועוד.
  2. דמי פגיעה בעבודה לעובד לעצמאי – בהצעה זו אנו מבקשים לתקן אפליה בלתי סבירה בין עובד שכיר לעובד עצמאי במקרה של פגיעה בעבודה. דמי פגיעה בעבודה אמורים לפצות את אזרחי ישראל  שנפגעו בעבודה, ואינם מסוגלים לעבוד עקב פגיעתם, אך כרגיל המגזר העצמאי מופלה לרעה גם בנושא זה, כאשר העובד השכיר יקבל דמי פגיעה בעבודה מהיום הראשון לפגיעה ואילו העובד העצמאי יקבל דמי פגיעה רק לאחר 13 ימים. כאשר האבסורד גדול עוד יותר שהרי העצמאי המעסיק הוא זה שמחויב לשלם לשכיר את 12 הימים הראשונים שלאחר הפגיעה, שהוא עצמו אינו זכאי להם במידה ונפגע. הצעת החוק שיזמנו משווה בין השכירים לעצמאיים ומבטלת את הקביעה שעצמאית לא יקבלו דמי פגיעה בעבודה בגין 12 הימים שלאחר הפגיעה.
  3. ביטוח נפגעי תאונות והיעדרות מפאת מחלה – על פי חוק הביטוח הלאומי, פרק ו', מבוטח שאירעה לו תאונה זכאי לתשלום דמי תאונה המחושבים לפי 75% משכרו טרם התאונה. אולם אם איתרע מזלו ואובדן כושר עבודתו ארע עקב התקף לב, אירוע מוחי או כל אירוע רפואי, שגורם לו לאבד את כושר עבודתו והשתכרותו למשך 3 חודשים, הוא אינו זכאי לפיצוי עבור תקופה זו.
הצעה זו מבקשת לתקן עיוות זה בדרך של החלת האפשרות לקבלת דמי תאונה גם במקרה של מחלה או אירוע רפואי שגרמו לאובדן כושר עבודה של 3 חודשים. לתיקון זה חשיבות הרת גורל בייחוד לעצמאי שאינם זכאים להגנות הסוציאליות מהן נהנים עובדים שכירים, לא אחת אובדן הכנסתו של עצמאי, בעל עסק קטן, אף לתקופה קצרה עלול לערר את יציבות העסק ולהביא לסגירתו של העסק.
לעומת העובד השכיר שיכול למצות ימי מחלה, ימי חופשה ועוד לעובד העצמאי אין כל חלופה לאובדן ההשתכרות. מאחר ואנו רואים חשיבות רבה בחיזוק העסקים הקטנים והבינוניים אנו מאמינים שיש לתקן עיוות זה.
 
נמשיך ונעדכן בהתקדמות הפעילות במאבקנו על זכויות העצמאים והעסקים הקטנים.
 
בברכה,
גיתית שלומי, יוע"מ
ממונה תחום חקיקה וקשר עם הכנסת
כל הזכויות שמורות ללשכת יועצי מס בישראל
לשכת יועצי מס בישראל - רח' גולדברג 4 תל-אביב 61369, טל' 03-5608980, פקס' 03-5661573