העדכון הכי חשוב של השנה - כבר בפתיחת השנה



חברות וחברים יקרים, משפחת יועצי המס
שנה חדשה בפתח ובשורות משמחות ליועצי המס על הפרק.
אני שמח לספר לכם כי היום עשינו היסטוריה כשוועדת השרים לענייני חקיקה של הכנסת אישרה שתי הצעות חוק העוסקות במקצוע יועץ המס ובעשייה היומיומית של כל אחד ואחת מכם.
היכולת והאתגר להביא 2 הצעות חוק העוסקות במקצוע יעוץ המס, לוועדת שרים לעיניי חקיקה, היה גדול, אך מחויב המציאות ונדרש לקיום המכובד של המקצוע שלנו, וכחלק מהפעילות של הלשכה לקידום מעמדו המקצועי והתדמיתי של מקצוע יעוץ המס.
ההצעה הראשונה, מעגנת את זכותנו החוקית לתת אישורים לקהל לקוחותינו –חקיקה ומעמד לו יחלנו שנים רבות
כשהגענו עם ההצעה הזו לראשונה לרשות המסים ,למועצת יועצי המס ולמשרד המשפטים,  הובהר לנו על ידי היועצים המשפטיים שאין לנו סיכוי בנושא  וכמעט שלא הסכימו לדון עמנו בעניין.
לאחר דרך ארוכה בה הלכו עמנו יד ביד מנהל רשות המיסים רו"ח (עו"ד) משה אשר ומזכיר מועצת יועצי המס, עו"ד שי אהרונוביץ ובעזרתה האדיבה של מנהלת מחלקת החקיקה של הרשות, עו"ד ליאת גרבר, אושרה היום ההצעה בוועדת שרים ואנו מאמינים כי בעוד מספר שבועות נוכל לבשר כי ההצעה אושרה גם במליאת הכנסת.
תודה מיוחדת בנושא נתונה ליועצי המס – גיתית שלומי , רחלי בן ארי סקעת , עמי אביטן ואייל אלון וכמובן ליועץ המשפטי של הלשכה, עו"ד איתן צחור.
ההצעה השנייה, מעגנת את זכות הייצוג שלנו בפני המוסד לביטוח לאומי לפי סעיף 386, כך שיועצי המס יופיעו לצידם של עורכי הדין ורואי החשבון ולא כפי שקיים היום מכוח התקנות בלבד , לצידו של ידיד קרוב...
יש לציין שכפוף להצעה זו הבחינות בביטוח לאומי של יועצי המס לא יעשו על ידי המוסד לביטוח לאומי אלא במועצת יועצי המס.
בהזדמנות זו אני קורא באופן אישי למי מכם שטרם הצטרף אלינו, לעשות זאת,
לחזק את הלשכה, ומתוך כך לחזק את המקצוע !!!!
                                                                                                 
בברכה
יוע"מ ירון גינדי,
נשיא הלשכה






 






















 

כל הזכויות שמורות ללשכת יועצי מס בישראל
לשכת יועצי מס בישראל - רח' גולדברג 4 תל-אביב 61369, טל' 03-5608980, פקס' 03-5661573