עדכון חשוב מאוד - שינוי שיטת משלוח וקליטת יפויי הכח ופתיחת האופציה להפיק 106 משעמ גם לגבי בני זוג בתיקי שכירים ועצמאיים ולראשונה גם להפיק 106 כאשר התיק אינו מסווג כ 9.1

חברות וחברים שלום רב,

עקב בקשות החברים והמצב הבלתי סביר של קליטת יפויי הכח פנה נשיא הלשכה למנהל רשות המיסים בנושא והביא בפניו את המצוקה שפוגעת בייצוג השוטף של אזרחי ישראל, ומהווה ביזבוז משאבי זמן הן בקרב המייצגים והן בקרב רשות המיסים.

מנהל הרשות כהרגלו היה פתוח להוביל שינוי משמעותי בנושא ולשם כך נקבעה פגישה עם כל הנוגעים בדבר ברשות המיסים, כדי לפתור את הבעיה. ואכן בשבוע שעבר התקיים דיון רציני ופורה בנושא, שבו נכחו משה אשר מנהל רשות המיסים, מר שלמה אוחיון סמנכ"ל שירות לקוחות, עו"ד אורי קלינר היועץ המשפטי של הרשות ובכירים נוספים ברשות- המטפלים ישירות בנושא יפויי כח.

את הלשכה ייצג נשיא הלשכה, החתומה מטה, ועו״ד משה מזור ממשרד גולדפרב זליגמן שהכין חוות דעת משפטית בנושא. התוצאה- סוכם על שינוי מהותי בנושא משלוח וקליטת יפויי הכח ושורה של הקלות למייצגים בכל הנוגע לקבלת נתוני הכנסה לגבי נישומים מיוצגים.

לגבי ייפויי כח - לאור פניות חוזרות של יועצי מס המתארים את הקושי בהזנת ייצוג, העלנו את סוגיית דרישת הרשות לקבל ייפויי כח מקוריים, דבר הגורר בירוקרטיה ועיכובים בקליטת הייצוג, הלשכה הציגה עמדה המגובה בטיעונים משפטיים ומנהליים לגבי ההליך הנוכחי שאינו מחויב המציאות (ולראייה ההתנהלות מול רשויות אחרות כדוגמאות המוסד לביטוח לאומי, המאפשרים לקבל גם ייפוי כח שאינו מקורי באמצעות פקס).

לאחר שבחנו את הטיעונים שהעלנו - סיכם מנהל הרשות ליישם ולהתחיל מידית בתהליך המאפשר למייצגים להעביר את ייפויי הכח לרשות המיסים במייל / בפקס כדי שברשות יזינו אותו באופן מיידי (בתוך יום ), כדי לקצר משמעותית את הזמן מהרגע בו נדרש הייצוג ועד קליטתו בפועל ע״י הרשות. הרשות החלה במיידית להיערך לנושא הן באמצעות תוספת של שדה אחד או שניים לטופס יפוי הכח (טלפון ואולי מייל של המיוצג) והן מבחינת מחשוב.

את הטופס המקורי (לאחר שהלקוח חתם עליו ושלח לנו אותו במייל או פקס, אם לא עשה זאת במשרדנו - יעביר לנו אותו באמצעות הדואר) יוכל המייצג לשלוח בדואר ובאם בתוך 3 חודשים הוא לא יתקבל ברשות, המייצג יקבל הודעה על כך. לחלופין יוכל המייצג להצהיר שהמקור נמצא בידיו ואז כנראה לא יהיה צורך במשלוח הטופס בדואר,כאמור לעיל.

מדובר במהפיכה עבור המייצגים שכיום נאלצים להמתין בין שבועיים לחודשיים עד שבפועל יכולים לפעול מול הרשות.

הנושא השני שנדון הינו קבלת נתונים מהשע״ם לגבי שכירים (העתקי 106). והוסכם כי לגביי המיוצג הראשי תיפתח האפשרות (בכל סוגי התיקים!) לקבל טפסי 106 ולגבי בן/בת הזוג רק אם גם היא או הוא יחתמו על הרשאה בייפוי הכח שיינתן למייצג.

נושא נוסף שהועלה על ידינו היה ביטול יפוי הכח לשכירים אחת לשנתיים. נשיא הלשכה שמע את הסיבות שהעלו רשות המיסים בנושא ואת העובדה שראשי הלשכות בקדנציה הקודמת הסכימו למהלך אך בכל זאת ביקש להאריך את התקופה ל 5 שנים ונענה בחיוב על ידי מנהל הרשות, כאשר רשות המיסים תשלח מסרון למיוצגים שבו תתזכר אותם שהם מיוצגים על ידי מייצג פלוני, מה שחשבנו שדווקא יעזור למייצגים בכך שהמיוצגים יתוזכרו לפנות ולהגיש דוחות להחזרי מס.

 תודתינו נתונה למנהל רשות המיסים משה אשר ולמטה הרשות, במיוחד לסמנכ"ל שירות לקוחות מר שלמה אוחיון שנענו למצוקת המייצגים, ושפועלים כעת על מנת שבקרוב מאוד יצא השינוי אל הפועל.

 

בברכה,

יוע"מ גיתית שלומי

ממונת תחום קשר עם הכנסת

 

כל הזכויות שמורות ללשכת יועצי מס בישראל
לשכת יועצי מס בישראל - רח' גולדברג 4 תל-אביב 61369, טל' 03-5608980, פקס' 03-5661573