הלשכה בתקשורת- אקדמיזציה של מקצוע ייעוץ המס
יועצי מס וחברים יקרים,
כחלק מביסוס מעמדו של מקצוע ייעוץ המס בחוד החנית של המקצועות החופשיים בישראל ומתוך ראייה ארוכת טווח לעתיד המקצוע יזם נשיא הלשכה, יוע״מ ירון גינדי, את האקדמיזציה של המקצוע.
 המטרה היא להזרים דם חדש, צעיר ואיכותי למקצוע, דבר שיביא הן להרחבה כמותית ואיכותית של המקצוע והן לשידרוגו המקצועי כתוצאה מהרחבת הלימודים הנדרשים הן כדי לקבל את התואר והן כדי לקבל את תעודת ההתמחות בייעוץ מס.

אין צורך להכביר במילים כדי להסביר שברגע שהמקצוע שלנו יהפוך לאקדמי יוקרתו תעלה בהתאם. אם מסתכלים 10 שנים קדימה מבינים שיש בישראל רק 6,000 יועצי מס, נתון שחייבים לשנות כדי שיהיה עתיד למקצוע! לפיכך עלhנו כבר עכשיו לדאוג לדור ההמשך ולוודא שהדור הצעיר יבחר, מתוך מגוון רחב של מקצועות העומדים בפניו, ללמוד תואר ראשון במנהל עסקים עם התמחות ביhעוץ מס -זה מקצוע העתיד - זה בדיוק מה שצריכים 500,000 בעלי עסקים קטנים ובינוניים - בוגרי מנהל עסקים המתמחים בייעוץ מס שיוכלו ללוות אותם הן בפן העסקי והן בייעוץ מס מקצועי הכרוך בנושאים משלימים רחבי היקף. 
 נשיא הלשכה הבין את השוני בין המקצוע שלנו לבין הקולגות שלנו, לדוגמת עורכי הדין (מעל 70,000) שבצדק מנסים להגביל כעת, בכל מיני דרכים, את הכניסה למקצוע, כאשר אנחנו צריכים לעשות בדיוק את ההפך - כדי להתחזק, ולכן אנו פועלים לפתוח את דלתות המקצוע לקהלים שעד היום הדירו את רגליהם ממנו. לצורך כך היה צריך הן לשנות את החוק והן לגרום למוסדות האקדמאים להאמין שיועץ מס בוגר מנהל עסקים - זה מקצוע העתיד שרוב העסקים הקטנים והבינוניים בישראל זקוקים לשרותיו. זהו בדיוק המסר שהצליח להדביק נשיא הלשכה את כל הנוגעים בדבר ואכן המהלכים שהובילה הנהלת הלשכה הבשילו והביאו לפרסומו של תזכיר החוק בעניין, ראו את הודעת רשות המסים מהיום: ״מהלך זה נעשה מתוך רצון לקדם את פני מקצוע ייעוץ המס, להביאו למקום הראוי לו בחיי הכלכלה של מדינת ישראל״ ועל זה חתום שר האוצר של מדינת ישראל ומנהל רשות המסים שיד ביד יחד איתנו הוביל את המהלך ואת זאת אנו מעריכים ומוקירים מאוד. 

 חברים זו בשורה! ככה משנים את העתיד! כי העתיד בידיים שלנו! תודה מיוחדת ליועצות המס רויטל סיטון בן ארי, חגית גבאי עמיאל וחופית ולר על פעילותן בנושא. 
 לידיעתכם המסלול הרגיל ללימודי יעוץ מס נותר על כנו ואילו, בדומה למקצועות המקבילים לנו, מי שילמד במוסדות אקדמאים מוכרים, ילמד וייבחן בהתאם לפיקוח ולהוראות של מועצת יועצי המס, כאשר 3 הבחינות במסים והבחינה בחשבונאות יערכו במוסד האקדמי בהם מתקיימים הלימודים והבחינה הסופית בלבד (סופיות ג׳) תערך במועצת יועצי המס.
לכתבה שפורסמה בכלכליסט לחצ/י כאן
 
בברכה,
יוע"מ גיתית שלומי
 יו"ר פורום מסים ומ"מ נשיא הלשכה
 
כל הזכויות שמורות ללשכת יועצי מס בישראל
לשכת יועצי מס בישראל - רח' גולדברג 4 תל-אביב 61369, טל' 03-5608980, פקס' 03-5661573