עדכונים חשובים!
לקראת סוף החודש נוציא עדכון מפורט על כלל  פעילות הלשכה ברבעון האחרון, אך לעת עתה, ומפאת חשיבות הדברים, מצאתי לנכון לעדכן אתכם בסדרת הפגישות שקיימנו ביומיים האחרונים עם בכירי האוצר, רשות המיסים ועם יו"ר וועדת הכספים של הכנסת ב- 3 נושאים נפרדים:
  1. דיון על ההמלצות לשר האוצר בנושא חברות הארנק – דיון שני בנושא - בפגישה נכחו בכירי האוצר כולל פרופ' יוג'ין קנדל- המכהן כיושב ראש המועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה, בכירי משרד המשפטים ורשות המיסים לרבות מנהל הרשות. לצערנו טיוטת ההמלצות בנושא חברות הארנק, כפי שהן באות לידי ביטוי כרגע, חורגות מהתחום הצר של חברות הארנק וכוללות את כל החברות במשק עם הפרת איזון ושינויים משמעותיים שיפגעו קשות בהתנהלות הכלכלית ובאפשרויות הצמיחה של החברות. אנו נלחמים לשנות את הגזרות הנמצאות שם וסוכם שהדיונים ימשכו, בהשתלמות שתתקיים בת"א ב- 21 לינואר- נציג לחברים את עיקרי הדברים, כולכם מוזמנים.    
  2. דיונים עם בכירי רשות המיסים בראשות מנהל הרשות על החוק להגברת האכיפה והגבייה – זהו כבר דיון שני בנושא, בדיון הראשון העלנו את טענותינו שמטרתן  למתן את החוק הדרקוני הזה שעתיד להשפיע על כל אחד ואחת מאתנו ובדיון השני המשכנו לעשות כן, על כל סעיף וסעיף. המלחמה קשה ולאחר 8 שעות של דיונים, ב- 2 הפעימות של הפגישות, התקדמנו לא מעט וסוכם על המשך ההדברות למרות שבכל מקרה החוק, גם לאחר ההקלות מאוד דרקוני, בלשון המעטה וחלק מהמלחמה יעבור לשולחן וועדת הכספים. על החוק נרחיב ונסביר בנושא בהשתלמות ב- 21 לחודש.
  3. פגישה עם יו"ר וועדת הכספים לצורך אישור ההסכם שהגענו עם רשות המיסים בנוגע לדיווח המקוון – בפגישה שנערכה לפני יומיים סיכמנו עם יו"ר הוועדה שהוא יביא בפני הוועדה את ההסכם שלנו עם משה אשר, על מנת שהוועדה תאשרו. לידיעתכם כרגע המצב החוקי הוא שאין שינוי בכללי הדיווח המקוון, קרי - דיווח מחויב לחייבים בכפולה ואו מחזור של 2.5 מיליון ₪ (המצב החוקי עד ליום 31.12.2013 – נמשך), רק לאחר שהנושא יאושר בוועדת הכספים יכנס לתוקף השינוי והירידה לחובת דיווח במחזור של 2 מיליון ₪ - לחברות בלבד (+ לחייבים  בכפולה – כפי שהיה עד היום).
 לסיכום, הצלחנו להוציא את היחידים מתחולת החוק (מלבד היחידים החייבים בכפולה – לפי הוראות ניהול ספרים שנמצאים כבר עתה בתחולת החוק ) שהרי החוק כפי שעבר בוועדת הכספים, קבע שכל מי שמחזורו 1.5 מיליון ₪ ( יחידים וחברות ) ומעלה ידווח מקוון . כעת מה שיגיע ביום שלישי הקרוב בשעה 10:00 בבוקר לוועדת הכספים יהיה שבשנת 2014 שחברות בלבד שמחזורן  2 מיליון ₪ ומעלה ידווחו מקוון ובשנת 2015 חברות שמחזורן 1.5 מיליון ₪ ומעלה ידווחו מקוון .
הצלחנו לשנות את הגזרה שגם עברה אישור וועדת הכספים וכעת מובאת לתיקון במסגרת ההסכם עם משה אשר , שחברות עם מחזור של 4 מיליון ₪ ידווחו מקוון כבר ב 15 לחודש , במקום ב 30 לחודש כפי שהן יכולות לדווח היום, קרי רצו לאחד את הדוחות. זה נדחה כרגע ל- 2015 כדי שעד אז נגיע להסכם עם משה אשר בדבר התאריך הראוי המוסכם עלינו לאיחוד הדוחות .
נרחיב ונסביר בנושא בהשתלמות של ה 21 לחודש, שתתקיים מספר שעות לאחר שיסתיים הדיון בכנסת בנושא.

בברכה ,
ירון גינדי,
נשיא הלשכה
כל הזכויות שמורות ללשכת יועצי מס בישראל
לשכת יועצי מס בישראל - רח' גולדברג 4 תל-אביב 61369, טל' 03-5608980, פקס' 03-5661573