יוזמת הלשכה להצעת חוק לתיקון פקודת מס הכנסה - מתן התרעות לפני הטלת קנסות ועיצומים כספיים

חברים וחברות יקרים,

במסגרת שיתוף הפעולה שלנו עם חברי הכנסת בוועדת הכספים ובמיוחד עם חברת הכנסת מרב מיכאלי, וכחלק מהחקיקה שאנו מעוניינים ליזום יחד עם חברי הכנסת, ומאחר שלאחר שהצגתי בשבוע שעבר בוועדת הכספים את הקשיים של המייצגים והעסקים הקטנים והבינוניים, ובמיוחד את האפליה חסרת התקדים שממנה סובלים  ציבור העצמאיים והעצמאיות שאין להם הגנות סוציאליות כלל, נקראתי על ידי חברי הוועדה להביא לשולחנם חקיקה לטובת ציבור זה .

זה בנוסף לרצונה וליוזמתה של חברת הכנסת מירב מיכאלי יחד עם ח"כ גם מהקואליציה לשתף עמנו פעולה וליזום חקיקה לטובת ציבור העצמאיים והעצמאיות .

בישיבה האחרונה בכנסת סוכם שהסנונית הראשונה תהיה חקיקה שתחייב את רשות המיסים להוציא התרעה לאזרחים, בטרם היא זכאית לחייב אותם בעיצומים כספיים ובקנסות בעקבות מחדלים כאלו ואחרים.

רק לאחר 30 יום שבו ניתנה לאזרח האפשרות להסיר את המחדל והוא לא עשה כן, תינתן האפשרות לרשויות המס להטיל קנסות ועיצומים כספיים.

רצ"ב הצעת החוק שנכתבה בלשכה באמצעות  היועץ המשפטי שלנו עו"ד איתן צחור .

בימים הקרובים  הלשכה תעביר (באדיבותו של יוע"מ מנחם קירשבלום יו"ר הוועדה המקצועית בשיתוף חברי הוועדה)  לח"כ מרב מיכאלי  הצעות חוק נוספות שמטרתם ליצור אפליה מתקנת ולדאוג לרווחה סוציאלית גם לציבור העצמאים והעצמאיות, במכלול נושאים, בדיוק כפי שמגיע בחוק לציבור השכירים בישראל.

קשה לנו להעריך את הסיכויים שלנו להעביר את הצעות החוק הללו, אך הם יהוו בכל מקרה קריאת כיוון וזעקה לממשלה שישנו פה ציבור גדול שמניע את הקטר של המשק הישראלי ושהנטל עליו קשה מנשוא מבלי שהוא זכאי, כפי שזכאים השכירים, להגנות המינימליות שכל אזרח במדינה מתוקנת זכאי להם.

אנחנו גם חייבים להמשיך לטפל ביתר שאת בנושא העיצומים הכספיים מהצד של החקיקה, מעבר לאספקטים שטיפלנו בהם מול רשות המיסים, מכיוון שרוב הנטל בנושא זה הוא על כתפינו המייצגים.

 לעיונכם והערותיכם .

 

                                                                                                                 בברכה,

                                                                                                             יוע"מ ירון גינדי,

כל הזכויות שמורות ללשכת יועצי מס בישראל
לשכת יועצי מס בישראל - רח' גולדברג 4 תל-אביב 61369, טל' 03-5608980, פקס' 03-5661573