סיכום פגישה במע"מ על הפעולות החייבות בדיווח

חברות וחברים,

לאחרונה נערכה ישיבה במשרדי מע"מ בעניין פעולות החייבות דיווח לעניין מע"מ ומרביתם בתחום הנדל"ן. 

הצוות מטעם הלשכה (שכלל את יוע״מ מנחם קירשבלום, יו״ר הוועדה המקצועית והחתום מטה) בראשות הנשיא הגיע לישיבה עם עמדה מגובשת בנוגע לכל סעיף בטיוטת ההצעה, ודעתנו שהוצגה ע"י הנשיא והצוות זכתה להקשבה והבנה מצד חברי הוועדה.

כל נושא הפעולות החייבות בדיווח נובע בעקבות חוסר כוח אדם ברשות והדבר גורם למשרדי המייצגים עומס רב ולפיכך נלחמנו בכל סעיף וסעיף שהועלו בפגישה בכדי לנטרל את האפשרות להעמיס על המייצגים עבודה נוספת וחשיפה פלילית בה המייצג עלול למצוא עצמו במצב בו לא דיווח על פעולות אלו.

מאחר ומרבית הפעולות שצויינו קשורות במישרין ואו בעקיפין לתחום הנדל"ן ומאחר ולרוב פעולות אלו נמצאות במאגרי המחשב של אגף מיסוי מקרקעין, הבענו תמיהה מדוע רשות המיסים ובמקרה זה שלטונות מע"מ אינן מיישמות את האפשרות הניתנת להם לשאוב מידע ממחשבי אגף מיסוי מקרקעין ולמעשה מדללת מהותית את הפעולות המחייבות בדיווח.

הבהרנו על המעמסה המיותרת למשרדי המייצגים שגם כך כעת קורסים תחת הנטל הרב לאור הדיווח המקוון,6111 ושאר המטלות שהוספו לנו.

בפגישה הופגנה עמדה דווקנית על זכויות המייצג להימנע מפעולות אלה שלמעשה ידחקו אותו לאיזור הפלילי בקלות יתרה אם זה לא יהיה עירני ויפגין כישורים משפטיים, שלמיותר לציין אין הוא ערוך אליהם.

כל סעיף וסעיף רוקן מתוכן על ידנו ולמעשה להערכתנו נותרו סעיפים בודדים ולא משמעותיים שניתן בקלות יתרה לשלבם בהיקף פעילותנו כמייצגים.

למחרת הפגישה גל גרינברג ציין בפני הנשיא שזו הייתה הישיבה הכי משמעותית שלו בחצי השנה האחרונה, ו"הורדנו לו הרבה אסימונים".

פאנל המומחים מצד שלטונות המע"מ יבצע "שיעורי בית" נוספים לאור הפגישה שבנדון ויציג לנו את הרשימה המצומצמת אותה הסכמנו בשינויים הנחוצים. אנו נעדכן על הרשימה הסופית בפגישה הבאה שנזומן אליה. 

 

בברכה,

יוע"מ אייל אלון,

סגן הנשיא ויו"ר ועדת מיסוי

כל הזכויות שמורות ללשכת יועצי מס בישראל
לשכת יועצי מס בישראל - רח' גולדברג 4 תל-אביב 61369, טל' 03-5608980, פקס' 03-5661573