הלשכה בתקשורת -פרסום בדה מרק - יוזמת הצעת החוק של לשכת יועצי המס בנושא העיצומים הכספיים
חברות וחברים יקרים,
 רצ"ב לינק לכתבה בנושא שפורסמה היום בדה מרקר.
בעקבות פניות החברים אנו פועלים במרץ ובנחישות לטפל בבעיה הכואבת של העיצומים הכספיים בכל הרמות, לרבות פנייה לשר האוצר, למנהל רשות המיסים, לחברי כנסת, והעלאת הנושא בכל פורום וועדה אפשרית.
התוצאות הם - שהוקמה עקב פנייתנו לשר האוצר ובהנחייתו, וועדה לבחינת נושא העיצומים הכספיים שנציג שלנו, יוע"מ מנחם קירשבלום, יו"ר הוועדה המקצועית – היה חבר בה.
 דרישתנו העיקרית בוועדה הייתה שלא יוטלו עיצומים כספיים לפני שהציבור קיבל התראה בכתב שמסבירה שקיים מחדל שבגינו יוטל עיצום כספי - אך ורק במידה ובתוך 30 יום לא יוסר המחדל.
בישיבת הוועדה לצמצום הבירוקרטיה לעסקים קטנים בשבוע שעבר דנו בהמלצות הוועדה ומנהל רשות המיסים הנחה את הגורמים בדבר להוציא נוהל התואם את בקשתינו הנ"ל.
זהו הישג משמעותי לפעילות הלשכה אבל אנחנו פעלנו במקביל ויזמנו הצעת חוק (מאחר וסברנו שרצוי שלא להסתמך רק על נוהל) שהייתה אמורה להיות מוגשת היום, על ידי ח"כ מירב מיכאלי + גילה גמליאל, לוועדת שרים לענייני חקיקה.
בצאת השבת בשיחות עם סגן שר האוצר מר מיקי לוי ועם חברת הכנסת מירב מיכאלי התבקש שתמשך הצעת החוק (ושלא תוגש היום לוועדת השרים לענייני חקיקה) ויינתן למשרד האוצר זמן קצר וסביר, ללמוד את ההצעה שלבסוף הכיוון הוא חיובי וסביר להניח  שתוגש (לאחר שסגן השר הבין ממני את ההיגיון הבסיסי שעומד מאחוריה, את הבשורה וההקלה שהיא תביא למאות אלפי העסקים הקטנים והבינוניים, לעצמאיים ולמייצגים) כהצעת חוק ממשלתית בצרוף שהוגשה על ידי מירב מיכאלי.
בכל מקרה הנוהל בנושא, שמבטא בדיוק את רוח הצעת החוק, אמור להיכנס לתוקף בהקדם האפשרי, לאחר פעילות מאומצת של כל העושים במלאכה מטעם הלשכה.
 
בברכה,
יוע"מ ירון גינדי, נשיא הלשכה 
 
 
כל הזכויות שמורות ללשכת יועצי מס בישראל
לשכת יועצי מס בישראל - רח' גולדברג 4 תל-אביב 61369, טל' 03-5608980, פקס' 03-5661573